tiistai 5. kesäkuuta 2012

My face and Make Up

Ajattelin kerrankin tehdä tälläisen postauksen, missä esittelen perusmeikkini! Elikkäs kurkistus minun meikkipussiin:


 Käytän tällä hetkellä meikkipussina Ivana Hesinki desing Bambi- laukkua, jonka sain taannoin siskoltani lahjaksi. Tuossahan oli hihnana kultainen ketju, mikä oli hyvin epämiellyttävä! Tilava laukku, ei vain ole tullut kauheana käytettyä varmaankin hihnan takia, vaikka sen saakin vaihdettua.


 Perusmeikkeihini kuuluu peitevoide, sävyttävä kosteusvoide sekoitettuna heleyttävään meikinpohjustusvoiteeseen, irtopuuteri, aurinkopuuteri, poskipuna, "kulma"(kajal) kynä, ripsentaivutin (se ei ole meikki mutta....) ja ripsiväri. Silloin tällöin käytän myös vaihtelevasti luomiväriä, huulipunaa ja nestemäistä rajausta.


Tässä siis vasemmalta oikealle Maybelinen Fit Me- sarjan peitevoide nmr 15. Se on nestemäinen ja levittyy ja peittää hyvin, oon tykänny. Sitten Lumenen Artic Aqua Sävyttävä kosteusemulsio SK6 ja Lumenen Beauty Base Crystal Radiance Primer heleyttävä meikinpohjustusvoide. Alimmaiseks tieten pistän peitevoiteen, sitten sekoitan nuita kahta Lumenen tuotetta keskenään tai sitten pistän jompaa kumpaa pelkästään meikkivoiteen alle, mutta näin kesäisin pyrin käyttämään pelkästään nuita kahta. Meikkivoiteen kanssa tulee vähän liian paksu pohja.


 Sitten Maybelinen Pure-Liquid Mineral- meikkivoide 010 Ivory sävyltään SPF 18. Tosi hyvin levittyy ja mukavan ilmava mut kuitenki peittää ja tasoittaa kasvojen väriä. Levitin aikasemmin meikkivoiteen siveltimellä, mutta se on jo aika kulunut ja syö paljon sitä voidetta vaikka oonkin pessyt sivellintä, pitäisi varmaan ostaa vähän laadukkaampi :D


Seuraavaksi laitan Lumenen Mineral Loose Powderia elikkäs irtopuuteria ja sehän ei ole minkään värinen, vaan sulautuu omaan ihoon sopivaksi. Tuosta oon tykänny tosi paljon, aikasempi irotpuuteri mulla oli We Care Icon ja se oli kans tosi mukava, mutta sitä ei ollut enää kaupassa niin ostin sitten Lumenen ja oon tykänny. Hinta eroa ei näillä kahdella tuotteella ollut kuin pari euroa. Sitten Rimmel Natural Bronzer 021 Sun Light aurinkopuuteri. Tykkään enemmän Lumenen duo aurinkopuuterista kun siinä on poskipuna samassa ja siitä saa sekoitettua niitä kahta sitten... Mutta on tämä Rimmelinkin ollut hyvä nyt kun siihen on tottunu :) Siveltimenä on H&M:n perussivellin.


 Poskipunia mulla on varmaan 5, mutta tässä nyt kaks sellasta mitä käytän tosi paljon, nämä on sellasia perusvärisiä elikkä Maybelinen Fit Me Blush Light Peach. Tosi kivan värinen tai no täydellinen mun iholle :D En käytä tuota sen omaa sivellintä ollenkaan, tuntuu niin pienelle että yks turhan kanssa :D Toinen poskipuna on jo vähän vanhempi ja kärsinyt Rimmelin Powder Blush 016 Misty Rose. Tuo on kulkenu jo melkein kaks vuotta mukana ja on ollu kyllä ehoton ykkönen!


Sitten silmänpiirto välineet. Eli mulla on kulmakynänä toiminu ihan Maybelinen ruskea kajaali ja perus kulmaharja, välillä rajaan sillä myös silmät. Sitten musta kajaali on H&M:n peruskajaali. Ripsiäkin opin nyttemmin taivuttamaan ja oon ilonen että opin sen taidon! Ripsentaivutin taitaa olla Make Up Storen ja maksoi 17€, aikasempi oli muovinen joku jostaki ruokakaupasta ostettu ja se sitten halkesi ja repi vähän ripsiä minulta... Ja uusi ripsivärini on Rimmen Glam'Eyes Day 2 Night mascara with a 2-in-1 magic cap. Elikkä siinä on Volume harja ja Lenght harja. Tulee kyllä tosi säihkysilmät kun ja jos varsinki pistää kummallaki harjalla ripsiväriä, itse arkena käytän pekkää voluumia ku tykkään että mun ripset on ihan tarpeeksi pitkät :) mutta oon kyllä tyytyväinen tähän uuteen tulokkaaseen, aikasempi ripsiväri oli Yves Rocherin perusripsari.

Näillä perusmeikeillä minä meikkailen aina kun oon jonnekkin ulos/kaupungille/kouluun ynnä muualle lähdössä, silloin en meikkaa jos haen vain maitopurkin kaupasta enkä oo muualle lähössä :D


Sitten vähän spesiaalia: Make Up Storen Blush Apricot Sorbet poskipuna, aivan ihana! Ei tarvi paljoa laittaa kun on posket jo korallin väriset. Vähän hintavampi tuotekkin oli mutta etsin juuri tuollaista korallin oranssin sävyistä punaa ja kun vastaan tuli nii tieten ostin ;) Sivellin on H&M:n tuollainen viistopää suti.

 Ja perusluomiväri paletti mikä kulkee aina mukana: Beutyuk eyeshadow collection 4. Tämä on joskus varmaan Seppälästä saatu serkultani, en aluks käyttäny ollenkaan kun en pitänyt väreistä mutta nyttemmin oon tykänstyny niihin, varsinkin rusekan sävyjä ja tuota beigeä tulee käytettyä ihan arkenakin kun haluan vähän jotain erillaista meikkiin. Tuostakaan en käytä tuota omaa sutia, käytän ihan jotain Cailapin siveltimiä :)

Ja sokerina päälle Maybelinen Glam'Eyes nestemäinen musta rajauskynä. Oon tykäny, tosi pieni sivellin, saa tarkkaa jälkeä jos osais jo niin hyvin ;) Sillon villissä hevi-japani kautena rajasin silmiä mutta taisin käyttää perus kajaalia siihen :D Nyttemmin oon sitten siirtynyt näihin nestemäisiin ja tulee nättiä jälkeä. Huulipunia käytän nykyään tosi paljon ja niitäkin multa löytyy varmasti yhteensä 10 kappaletta, mutta eniten oon käyttäny tätä Nivea Beaute Mandarina 06- sävyä, koska on niin lähellä omien huulten väriä. Myös kirkkaan punainen ja oranssimpi puna on mieleeni, ei vain ole nyt tullut kannettua mukana.

Mutta tälläinen on minun meikkipussini sisältö ja jokaisista päivänasu-kuvista voi koittaa bongailla että miten se meikki sinne kasvoihin menee ja sointuu :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti